۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۸ ق٫ظ

برنامه‌ریزی برای توسعه وب در سال ۲۰۲۰

برنامه‌ریزی برای توسعه وب در سال ۲۰۲۰ هر ساله روند توسعه وب سایت جدیدی را به ارمغان می‌آورد و هر صاحب کسب‌وکار باید اطمینان حاصل کند که وب سایت طبق آخرین تغییرات به روز است. فرقی نمی‌کند که سازمان ها به دنبال طراحی یک وب سایت جدید هستند یا نیاز دارند که وب سایت موجود را با توجه به آخرین روش‌ها به روز رسانی کنند، دراولین گام باید مطمئن باشند که بهترین توسعه دهندگان وب را به کار گیرند.
سازمان ها می‌توانند به دنبال بهترین شرکت توسعه وب باشند تا به آنها کمک کنند یک وبسایت عالی بسازند که حداکثر ROI (بازگشت سرمایه) را برای سازمان تولید کنند. جوامع توسعه وب همیشه به دنبال روندهای جدید برای ایجاد بهترین نتایج برای مشتریان هستند. بنابراین هر سال توسعه دهندگان با روند های جدیدی کار می‌کردند تا برای بقیه ساختار منحصر به فردی را تنظیم کنند. در این مطلب که به مناسبت روز جهانی طراحان وب آماده شده است به سازمان ها کمک خواهد کرد تا برخی از روندهای جدید توسعه وب را برای سال ۲۰۲۰ درک کنند. در ادامه به آخرین روند توسعه وب در سال ۲۰۲۰ نگاهی می‌اندازیم:

 هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در چند سال گذشته بخشی از صنعت توسعه وب بوده‌اند. بسیاری حتی نمی‌دانند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای فعالیت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند روش کسب‌وکار سازمان ها را تغییر دهند. توسعه دهندگان وب که می‌توانند به سازمان ها کمک کنند تا از هوش مصنوعی و تکنیک‌های یادگیری ماشین استفاده کنند تا در تحلیل داده‌ها، شناسایی روندها و اتخاذ تصمیمات بهتر عمل کنند. ادغام یادگیری ماشین در وب سایت می‌تواند به سازمان ها در پیگیری رفتار کاربران و تنظیم محتوای آن‌ها برای درگیر کردن آن‌ها به بهترین روش کمک کند.

با تکامل هوش مصنوعی توسعه دهندگان وب سایت یادگیری ماشینی در حال حاضر زندگی مشتری را آسان می‌کنند. لازم به ذکر نیست که این فناوری‌ها رفتار کاربران را درک می‌کنند و به سازمان ها اجازه می‌دهند در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنند. شرکت‌های طراحی و توسعه وب اطمینان حاصل می‌کنند که سازمان ها راه‌حل درست را طبق برنامه کسب‌وکار خود به دست می‌آورند که نه تنها درآمد را افزایش می‌دهد بلکه به آنان یک راه‌حل قوی برای یک دوره طولانی می‌دهد.

برنامه‌های وب پیشرفته
برنامه‌های کاربردی وب پیشرفته (PWA)می‌توانند به ساخت راه‌حل‌های سریع، قابل‌اطمینان و کاربر پسند کمک کنند. با افزایش استفاده از HTML5 و انقلاب اینترنت، PWAs در حال کسب محبوبیت در میان توسعه دهندگان وب و صاحبان وب سایت در سراسر جهان است. اگر چه آن‌ها صفحات وب هستند، اما آن‌ها تجربه بهتر کاربر و کمک به افزایش نرخ تبدیل سازمان ها هستند. صرفنظر از اینکه کاربر از چه وسیله‌ای به PWA دسترسی پیدا می‌کند، یک تجربه بی‌نقص بومی را ارایه می‌دهد. که سازمان ها در هنگام جستجو برای خدمات توسعه وب، می بایست از متخصصان بپرسند که آیا در ساخت PWA تخصص دارند یا خیر.

PWA تجربه کاربر را متحول می‌کند و بر ضرورت برنامه کاربردی تلفن همراه نیز غلبه می‌کند. PWA یکی از آن تکنیک‌های جدید است که سازمان ها می توانند در سال آینده چیزهای زیادی از آن ببینند

اینترنت اشیا
روزهایی که کاربران فراموش می‌کردند کولر را خاموش کنند گذشته‌است. اکنون آن‌ها با کمک اینترنت اشیا می‌توانند در خانه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کنند و زندگی خود را آسان‌تر کنند. افزایش عظیمی در استفاده از IoT برای کاربردهای مختلف وجود داشته‌است. خدمات توسعه وب در سال ۲۰۲۰ حول محور اینترنت اشیا می‌چرخد و به مردم و سازمان ها کمک می‌کند تا از سبک زندگی راحت لذت ببرند.

برنامه‌های تک صفحه‌ای
ممکن است متوجه Facebook یا Gmail به عنوان برنامه‌های تک صفحه‌ای شده باشید. چنین وب سایت‌هایی به کاهش بارگذاری سرور هر بار که کاربر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند، کمک می‌کنند. وب سایت‌های تک صفحه‌ای از جاوااسکریپت برای بارگذاری محتوا و ارایه تجربه شگفت‌انگیز کاربر استفاده می‌کنند. از آنجا که سرعت بارگذاری صفحه کم‌تر است، چنین وب سایت‌هایی کاربران را خوشحال می‌کنند.

امروزه وجود کسب‌وکار ها بستگی زیادی به حضور وب سایت دارد. برنامه‌های تک صفحه‌ای بهترین مثال آن هستند. تمام عناصری که باید به نمایش گذاشته شوند را پوشش می‌دهد. 

بات های چت
بات های گفتگوی آنلاین جهان توسعه وب سایت را در سال ۲۰۲۰ فتح کرده‌است. توسعه دهندگان وب که می‌توانند به شرکت ها کمک کنند تا از بات های گفتگو آنلاین هوشمند برای فروشگاه وب تجارت الکترونیکی خود استفاده کرده و فرآیند ارتباط را تغییر دهند. کسب و کارها مجبور نیستند نگران استخدام یک تیم پشتیبانی از مشتری جداگانه باشند چون بات های گفتگو آنلاین هوشمند می‌توانند با کاربران تعامل داشته باشند و مشکلات خود را به سرعت حل کنند. این روزها در حال تغییر روش تجارت هستند.

بنابراین تلاش‌های انسانی و زمان زیادی را برای تعامل با مشتریان صرفه‌جویی می‌کند. این کار یک راه‌حل سریع ارائه می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد تا سوالات خود را مرتب کنند. بات های گفتگو آنلاین هوشمند به تمام سوالات عمومی و مهم کاربران پاسخ می‌دهد که آن‌ها از ارایه دهندگان خدمات به دنبال آن هستند.

جستجوی صدا
جستجوی مبتنی بر متن با جستجوی صدا جایگزین شده‌است و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ و سال‌های آینده رایج شود.

صاحبان وب سایت‌های زمان بالا باید جستجوی صدا را برای وب سایت خود ادغام کنند تا نرخ تبدیل را افزایش دهند. با تلاش‌های انسانی کم‌تر، این در واقع یک روند است که در سال‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

تکنولوژی زنجیره بلاک
تجارت ارز به صورت بلاکچین در چند سال گذشته انجام شده‌است. تکنولوژی بلاکچین برای ساخت سیستم‌های پرداخت اصلی استفاده می‌شود. بلاکچین تراکنش های پرداخت را ایمن می‌سازد و چنین عملیاتی را می توان در برابر اشتباهات هکرها و تکنولوژی محافظت کرد. سازمان ها می توانند انتظار داشته باشند که تکنولوژی بلاکچین در سال ۲۰۲۰ در روند توسعه وب انقلابی ایجاد کند. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، فروشندگان می‌توانند تقاضاهای آینده کاربران را پیش‌بینی کنند و به آن‌ها در انجام معاملات ایمن کمک کنند.

جمع بندی
شرکتی چه یک وب سایت جامع داشته باشد و چه یک وب سایت تجاری کوچک، مهم اینست که آخرین روند توسعه وب ۲۰۲۰ را زیر نظر داشته باشد تا یک وب سایت تعاملی و جذاب بسازد که بیش‌ترین بازگشت سرمایه را برای سازمان ایجاد کند.

توسعه دهندگان وب سایت نیز به همین میزان باید با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در صنعت برای ارائه راه‌حل‌های آینده به مشتریان به روز بمانند.

سایر مطالب