۹ فروردین, ۱۴۰۳ | ۵:۴۴ ب٫ظ

معرفی کتاب بلاکچین ۲۰۳۵

معرفی کتاب بلاکچین ۲۰۳۵
دهه‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ شاهد برخی از سریع‌ترین، مهم‌ترین و پرآشوب ترین تغییرات در تاریخ جهان خواهند بود. سیستم‌های پولی و اطلاعاتی که اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم را تعریف می‌کنند با محدودیت‌های طبیعی خود در دهه آینده مواجه خواهند شد و به سرعت با نوآوری سریع تکنولوژیکی مختل خواهند شد.
تا اواسط دهه ۲۰۲۰، کل جهان درگیر از بین رفتن حباب بدهی حاکمیتی خواهد شد که از زمان فروپاشی سیستم برتون وودز در سال ۱۹۷۱ در حال ساخت بوده‌است. در عین حال، دولت‌های ملی و شرکت‌ها با محدودیت‌های یک اینترنت اساسا ناامن دست و پنجه نرم خواهند کرد، که در آن فناوری‌های در حال ظهور و تهدیدها ساختار اصلی تجارت و حاکمیت را دوباره تعریف خواهند کرد.
فن‌آوری زنجیره بلوک یا همان بلاکچین کلید چگونگی تکامل این فرآیند است، چرا که راهی را برای معماری مجدد سیستم پولی و شبکه‌های اینترنتی، دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که دنیای ما بر روی آن‌ها کار می‌کند، ارایه می‌دهد. این انقلاب شامل همه چیز، از کاربردهای تجاری، دولتی، و دموکراسی گرفته تا تکنولوژی‌های در حال ظهور مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و حتی محاسبات کوانتومی است. بلاکچین ابزاری حیاتی در چگونگی رقابت کشورها، شرکت‌ها و افراد با یکدیگر و اعمال قدرت در این دنیای جدید شجاع خواهد بود.
بلاکچین ۲۰۳۵ اولین کتاب از این نوع است که توسط موسس یک فروشگاه زنجیره‌ای تست شده و توسط یک تحلیلگر سابق اطلاعاتی نوشته شده‌است. این دو دیدگاه هم اثرات فنی و هم اثرات سیاسی که این فن‌آوری خواهد داشت و چگونگی محوری بودن آن در جهان گسترده‌تر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

درباره این کتاب به نقل از خالق دیجی بایت
بلاکچین ۲۰۳۵ پاسخ به هزاران سوالی است که در طول ۷ سال گذشته در مورد اینکه بلاکچین چیست و چه کاربردی و مفهومی برای آینده این کره خاکی دارد دریافت کرده‌ام. این تکنولوژی انقلابی راه خود را به روش‌هایی که هیچ‌کس هنوز در مورد آن‌ها صحبت نمی‌کند به زندگی روزمره ما باز خواهد کرد. در حال حاضر، صنعت بلاکچین پر از اطلاعات نادرست، سو تفاهم، کلاهبرداری است و اغلب تنها بر روی برنامه‌های مالی یا یک معامله سریع متمرکز است. هدف از این کتاب روشن کردن پیچیدگی بلاکچین و راهنمایی برای مدیران اجرایی، توسعه دهندگان، سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و مقامات دولتی است تا به درک بهتر این فن‌آوری مرموز و نحوه استفاده از آن در آینده کمک کنند.

سایر مطالب